Välkomna till Nordisk AMC-träff!

Vuxna, ungdomar och barn med AMC och med familjer och även vårdpersonal hälsas välkomna till 5:e Nordiska AMC-träffen 6-9 augusti 2009 som äger rum på Vann spa, hotell och konferens Brastad, Sverige.

Inbjudan och anmälningsblankett finns här! (pdf)

Program för träffen finns här (pdf)

AMC-föreningen i Sverige bjuder in medlemmar från AMC-föreningar i Norden till en långhelg med intressanta föreläsningar, många roliga aktiviteter och tillfällen att mötas.

Om Vann hotell
Vann ligger 23 km nordost om Lysekil. Från Göteborg är det ca 110 km och drygt en timmes bilresa. Du som kommer med bil på E6:an, välj Smögen länsväg 162 ca 10 km norr om Munkedal. Tag vänster efter ca 4 km, avfart mot Vann. Telefon: +46 523-442 00 www.vann.se

Med en fjord på utsidan och sex pooler och kar i olika former har du nästan obegränsade möjligheter till avkoppling i vatten. I den kallaste poolen är det bara 10° och som varmast är det 42°, men de flesta pooler håller sig runt behagliga 28°. Utöver bad har du tre sorters bastu, vilorum och ett stort urval tränings-, behandlings- och avkopplingsformer att välja bland. Runt hotellet finns gångvägar som är lämpliga för rullstol eller elektrisk körstol. Vann är ett fyrstjärnigt hotell, miljöcertifierat och Svanenmärkt, med 151 dubbelrum och 5 sviter.

Flera av dubbelrummen kan göras om till familjerum och 8 rum är handikappanpassade. Hotellet är vackert beläget i ett naturreservat vid Gullmarns strand. Gullmarn är Sveriges enda tröskelfjord med ett på många sätt unikt marint liv och den har därför blivit utsedd till marint skyddsområde.

Pris för Nordiska AMC-träffen
Kostnad för vuxna torsdag
eftermiddag till söndag lunch SEK 3500 dubbelrum och 4000 i enkelrum och för barn 4-14 år 1500. Barn >4 år bor gratis.

Den svenska AMC-föreningen kommer att söka bidrag till assistenter som kan ta hand om barnen då föräldrarna deltager i konferensen. Vi kommer att ha program för barn, ungdomar och vuxna med AMC.

Kontakt
Den 5:e Nordiska AMC-träffen arrangeras av den svenska AMC-föreningen. Har du frågor eller särskilda önskemål om rum, kost, eller något som rör ditt barn kontakta Annika Söderman +46 491 33005, +46 70 2595741, Annika@pilgrimer.se eller Ulf Larsson +46 70 5909416, ulf.larsson@akvaforsk.se. Du kan också skriva till AMC-föreningen i Sverige, c/o Ulf Larsson, Nilstorpsvägen 51, SE-181 47 Lidingö, Sverige.