Styrelsearbetet kör igång efter sommaren

Föreningens första styrelsemöte för hösten ägde rum den 6 september via telefon. Vi fick rapporter om det nordiska AMC-lägret i Danmark i början av augusti och vuxenträffen på Ågrenska den 2-4 september. Mer information om dessa träffar kommer i nästa nummer av AMC-Nytt. Vår ordförande Ulf ska medverka på möte hos Sällsyntadiagnoser helgen den 8-9 september och deltar med sin familj på den stora TAG-konferensen i England den 21-23 september. Rapporter därifrån kommer senare i höst.

Nästa styrelsemöte blir lördagen den 29 september och då träffas vi i Linköping. Då ska vi fokusera på att planera föreningens arbete mer i detalj och bland annat påbörja programmet för nästa AMC-träff i Sverige 2008. Har någon av våra medlemmar tips på innehåll, intressanta föreläsare och ämnen får ni gärna kontakt oss i styrelsen.