Stöd i ett livslångt perspektiv

”Fokus på unga och vuxna med AMC – stöd i ett livslångt perspektiv”

Så lyder den vision som styrelsen i dagarna håller på att ta ställning till. På styrelsemötet i Linköping den 29 september diskuterade vi bland annat föreningens funktion och inriktning för framtiden.

Vi enades om att våra AMC-träffar fyller en viktig funktion och vår ambition är att 2008 års läger ska bli bättre än någonsin, vilket passar bra när vår förening också firar 10-årsjubileum.

Vi ska också satsa på att inhämta mer kunskap och AMC och föra ut den på olika sätt och vara en pådrivande faktor för kunskapsutvecklingen om AMC.

Styrelsen har också en önskan om att få fler medlemmar att engagera sig i styrelsearbete och i de olika arbetsgrupper som finns.

Liksom tidigare ser vi gärna att fler tipsar om nyheter och innehåll på vår webbplats som kommer att få en allt viktigare roll som kontakt- och informationskanal för medlemmar och andra som är intresserade.

Mer om vad som är på gång och vad vi beslutade på styrelsemötet kommer i AMC-Nytt i oktober.

Nästa styrelsemöte via telefon äger rum den 18 oktober.