Sällsynthetens dag 29 februari

Den 29 februari, skottårsdagen, har blivit sällsynthetens dag, inte bara i Sverige, utan i hela Europa på initiativ av Riksförbundet Sällsynta diagnoser som även kommer att fira sitt 10-års jubileum den dagen. I Sverige kommer Sällsyntheten att uppmärksammas med en konferens på dagen och fest på kvällen på Nalen i Stockholm samt med en budkavle som kommer att läsas upp i samband med lokala arrangemang på ett stort antal platser i landet.

Läs mer om detta på Sällsynta diagnosers hemsida och under hösten där också se vilka orter som kommer att ha lokala arrangemang (

). Vår styrelse beslutade på sista mötet att förlägga årsmötet till den 1 eller 2 mars, i anslutning till Sällsynthetens dag, för att de som vill också ska ha möjlighet att delta i Sällsynta diagnosers 10-års jubileum. Det är ännu inte helt klart hur många som kan inbjudas från varje förening, men ni som är intresserade kan ta del av program mm på Sällsynta diagnosers hemsida.