Parallella grupper hos Habilitering & Hälsa

Habilitering & Hälsa är först i Sverige med att erbjuda syskongrupper till små barn som har syskon med funktionsnedsättningar och deras föräldrar. Syskongrupperna är en del av det större samarbetsprojektet ”Syskonkärlek eller i skuggan av ett syskon”.

– Syftet är att hjälpa de små barnen att hitta ord och uttrycksmedel för sina funderingar kring sitt syskon och sin egen situation, säger Kristina Gustafsson Bonnier, koordinator för syskongrupperna inom habiliteringen.

”Syskonkärlek eller i skuggan av ett syskon” är ett treårigt samarbetsprojekt mellan Habilitering & Hälsa, Ågrenska i Göteborg, AMC-föreningen, (Artrogryphos) samt författaren och psykoterapeuten Christina Renlund. Projektet är finansierat av arvsfonden.

Läs mer på Habilitering & Hälsas webbplats här.