Eva Kimber disputerar

På fredag den 6 november 2009 går Eva Kimber, överläkare från Uppsala, upp med sin avhandling för medicine doktorsexamen vid Sahlgrenska akademin, institutionen för kliniska vetenskaper, avdelningen för pediatrik. Judith Hall UBC & Children’s and Women’s Health Centre of BC, Vancouver, Kanada är opponent.

Ämnet är ” Causes, Consequences and Clinical Course in Amyoplasia and Distal Arthrogryposis” (orsak, konsekvenser och klinisk inriktning inom Artrogrypos).

Vi är många medlemmar i föreningen som följt Evas forskning genom åren och flera ingår också i studien som ligger till grund. Vi önskar Eva Kimber ett stort och hjärtligt lycka till!

Disputationen äger rum den 6 november, mellan klockan 13.00-17.00 i föreläsningssal 1 på Drottning Silvias barn- och ungdomssjukhus.

Betygsnämnd är: Kate Abrahamsson, Aina Danielsson och Sigurd Lindal.

Opponent är: Judith Hall, UBC & Children’s and Women’s Health Centre of BC, Vancouver, Kanada.

Kontaktperson på Göteborgs Universitet/Sahlgrenska akademin: Marléne Mussmann