Malin tävlade i Svenska Ungdomsspelen

Stockholm och Stadion bjuder på sol när Svenska ungdomsspelen äger rum.

Friidrottstävlingen Ungdomsspelen ägde rum på Stockholms stadion lördagen den 27 augusti. Under dagen tävlade 210 unga friidrottare i grenar som kulstötning, löpning, längdhopp, höjdhopp, trekamp och rullstolsåkning för att nämna några.

En av AMC-föreningens medlemmar fanns med på startfältet i rullstolsåkning – 10-åriga Malin Larsson från Borlänge tävlade för Dalarnas handikappidrottsförbund.

– Det var roligt och gärna något jag gör igen, sa Malin efter loppet och belöningen blev en guldmedalj.

Malins familj var med och hejade på när Malin tävlade i rullstolsåkning, en av många grenar i Ungdomsspelen.

Undomsspelen är en av de största ungdomstävlingar som finns inom handikappidrotten och arrangerades för sjunde året i rad av Svenska Handikappidrottsförbundet. Evenemanget spelar en viktig roll för att rekrytera juniorer och att skapa intresse för idrotten bland ungdomar.

Deltagare kom från hela landet, från norr till söder och verkade ha mycket roligt under dagen som bjöd på vackert väder.

Blivande friidrottaren (?) Ludwig 2,5 år var nyfiken på Malins rullstol.

På plats: Camilla Björk