Presentation och sommarhälsning

Hej Allihop!

Vi i styrelsen har tänkt att Ni ska få lite mer kännedom om vilka vi är som sitter i styrelsen och vad vi faktiskt jobbar med.
Jag heter Jenny Samuelsson och har ersatt Maria Mattsson som vice ordförande i föreningen. Jag har varit medlem i föreningen sen 2004 och blev invald i styrelsen samma år.

Jag har varit ansvarig webmaster för hemsidan och den är jag fortfarande ansvarig för tillsammans med Camilla. Idag jobbar jag även för att öka medvetenheten om föreningen hos vuxna med diagnosen.

Jag är född 1979 och har själv AMC. Jag bor med min man, vår dotter Cecilia född 2006 och våra katter i ett radhus i Rotebro, Sollentuna.
Mitt stora intresse utöver min familj är katter, hästar och släktforskning. Jag har ridit sen 1983, och började då rida i en handikapp grupp, någon gång runt 1990 avancerade jag upp till en vanlig grupp och där rider jag fortfarande kvar – dock har jag på grund av ålder fått gå upp till häst ifrån ponny, något som händer alla oss ryttare en dag…
Jag har även under ett år haft foderhäst och sedan varit medryttare, men i samband med att min dotter kom så tycker jag inte att tiden räcker till – men jag hoppas att någon gång i framtiden kunna ägna mer tid åt hästarna. Kanske kommer även hon få ett hästintresse som hon kan dela med mig.
Jag har även börjat släktforska och det är verkligen en hobby jag gillar! Det är otroligt hur mycket som finns bevarat i Sverige och hur mycket vi kan få fram om våra förfäder!

Vad händer då i styrelsen just nu?
Vi har precis haft årsmötet när detta skrivs och vi har fått in två nya tillskott, Ingrid och Daniel som jag vill passa på att hälsa välkomna, och så har Maria avgått – jag vill även tacka Maria för allt du gjort!
Årsmötet gick av stapeln en mysig lördag i april och vi var ca 15 stycken som dök upp. Som vanligt åt vi en trevlig lunch tillsammans efter mötet och växlade erfarenheter – tiden känns dock alltid som att den inte räcker till! För en del blev det även träff på kvällen med Stand Up-Comedy på Norra Brunn i Stockholm.
Till nästa år hoppas jag att fler kan medverka både på årsmötet och aktiviteten på kvällen!!
Har Ni förslag på aktivitet som vi kan anordna i samband med årsmötet så tas det tacksamt emot.

Under året kommer vi att rikta in oss på mer kontakt med Er medlemmar!
Något som jag hoppas kommer att märkas och uppskattas. Bland annat har vi planer på att flytta vår hemsida för att få ett lättare underhåll av den, samt att i samma veva eventuellt starta upp en mailinglista dit Ni kan anmäla Er för att få information från oss i styrelsen samt utbyta erfarenheter med varandra. Allt detta för att så lätt som möjligt ge Er information om vad som händer! Vill du gå med i mailinglistan? Klicka här.
Redan nu har det skett uppdateringar på hemsidan – bland annat finns det en kort presentation av oss i styrelsen, med foton, och där kan du bland annat läsa vilken relation vi har till diagnosen (är vi själva diagnosbärare, föräldrar osv.).

Vi har även lite planer på att försöka få igång träffar mer lokalt i landet – är Du intresserad av att ansvara för en sådan aktivitet så hör av Dig till mig!
Det behöver inte alls vara något stort och komplicerat, kanske kan man gå ut och äta något tillsammans, gå på bio eller liknande. Vi har bara tänkt som så att eftersom det verkar finnas ett behov av att byta erfarenheter (det har vi märkt under våra årsmöten) så ska vi försöka se till att det ska finnas en möjlighet till det!

Den nordiska träffen i Danmark kommer äga rum i början av augusti. Jag hoppas att så många som möjligt har möjlighet att åka dit!
I september kommer det sedan vara en träff för oss vuxna med AMC på Ågrenska i Göteborg, något jag hoppas ska bli uppskattat och att många anmäler sig till!
Mer information om dessa två händelser kan Ni hitta på hemsidan!

Jag vill innan jag tackar för mig uppmana ALLA till att anmäla sina emailadresser till oss i styrelsen – email är idag det enklaste medlet att sprida information för oss. Se också till att vi har Era korrekta adresser.

Jag hoppas att Ni vill höra av Er till någon av oss i styrelsen om Ni har förslag på vad Ni vill att vi ska göra för Er som medlemmar! Kanske har Ni även förslag på vad Ni vill läsa om i AMC-nytt?

Med en önskan att Ni alla får en underbar sommar!

Jenny Samuelsson
Vice Ordförande